Δευτέρα, Ιουνίου 05, 2006

Άμυνα

Σήμερα δε ξύπνησα καλά, η αλήθεια είναι ότι όταν κοιμάσαι με νεύρα συνήθως και το πρωί ξυπνάς με νεύρα. Είχα διάφορους λόγους να νευριάσω και διάφορους λόγους να είμαι καλά. Τι επιλέγει όμως ο ανθρώπινος εγκέφαλος εξαρτάται από τη χρονική περίσταση. Έχω παρατηρήσει στον εαυτό μου ότι δημιουργώ πολλές άμυνες και λίγα πλέον πράγματα αφήνω να με επηρεάσουν, ίσως επειδή προστατεύω τον εαυτό μου και τη διάθεσή μου ίσως επειδή έχω βαρεθεί να ασχολούμαι με μικρά πράγματα και ανούσια στην τελική, ίσως τέλος επειδή μου αρέσει περισσότερο να γελάω.. Αλλά υπάρχουν φορές που το τείχος, που έχεις χτίσει με κόπο αρχίζει και επεκτείνεται προς το εσωτερικό, φαρδαίνει και επιμηκύνεται, αποκρούει περισσότερα πρόσωπα περισσότερες καταστάσεις με αποτέλεσμα να φοβάσαι μήπως πλέον υπάρχει μόνο τείχος και πέτρα. Αλλά πάντα υπάρχουν οι μπουκαπόρτες ή κάποια πέτρα ραγίζει και αφήνει νέα συναισθήματα να σε κατακλείσουν.


Τα πιο πολλά πλέον γεγονότα στη ζωή σου φιλτράρονται, σε άλλους το φίλτρο είναι ισχνό σε άλλους συμπαγές, άλλα η δομή του είναι ανάλογο της ηλικίας. Όσο είσαι παιδί αφήνεις να συναισθήματά σου πιο εύκολα να εκδηλωθούν, επηρεάζεσαι και πληγώνεσαι με φαινομενικά –σύμφωνα με την παρούσα ενήλικη οπτική γωνία-απλά πράγματα, κι όμως στιγματίζουν την παιδική σου ψυχή. Μετά μεγαλώνεις μπαίνεις στην εφηβεία , που εκεί δε φιλτράρεται σχεδόν τίποτα, τα πάντα λειτουργούν με βάση το συναισθηματικό κόσμο και η λογική ελάχιστα είναι κυρίαρχος στις σκέψεις, αλλά είναι η φάση στην οποία θα αρχίζουν να μπαίνουν σε εφαρμογή οι πρώτες θεωρητικές σκέψεις περί ιδεών, αξιών, φιλίας και σχέσεων, επομένως ασυναίσθητα έχει αρχίσει ο αμυντικός μηχανισμός να τίθεται σε λειτουργία. Στην πορεία , κάθε ερέθισμα αποτελεί ένας παράγοντας φιλτραρίσματος. Κάθετι πρωτόγνωρο ,που ζεις, είναι τόσο έντονο , επειδή δεν υπάρχουν τα «αντισώματα»,η μνήμη, η γνώση και η εμπειρία, και προφανώς δεν έχεις αναπτύξει ακόμα την άμυνα για το «καινούργιο» για να μπορέσεις να ανακόψεις τη φόρα του ενθουσιασμού ή το μέγεθος της στεναχώριας και της παράνοιας.


Μαθαίνεις λοιπόν στην πορεία να χειρίζεσαι τα συναισθήματά σου -ή μήπως το κάνω μόνο εγώ- έχοντας χάσει από τον αυθορμητισμό, αλλά έχοντας κερδίσει λίγο από την ηρεμία σου.. Από την άλλη υπάρχουν φορές που η ηρεμία σε πνίγει και τα νεύρα σου, χωρίς λόγο, είναι σα τεντωμένες χορδές , που προκαλείς και γυρεύεις το ξέσπασμα, είναι ίσως στιγμές που ψάχνεις τρόπο κάποιος να σπάσει το τείχος , αλλά από την άλλη μόνο εσύ έχεις τη δύναμη να το κάνεις, όσο αδύναμος και να νιώθεις, η πραγματική πηγή είναι μέσα σου και όλο τη βρίσκεις και όλο τη χάνεις..σαν να παίζει κρυφτό μαζί σου.


Όχι το ξέρω δεν είμαι ισορροπημένος άνθρωπος, ίσως δεν υπάρξω ποτέ, ίσως κάποτε βρω το σημείο ισορροπίας μου, αλλά μέχρι τότε θα έχω παράλογες, λογικές εκρήξεις θυμού, αγάπης και χαράς , γιατί ίσως έτσι είναι όλοι οι άνθρωποι , γιατί ίσως να μαθαίνω, γιατί δεν αντέχω τη φαινομενική ηρεμία , γιατί με ενοχλεί η αδράνεια, γιατί υπάρχουν ακόμα πρόσωπα που μπορούν να με εκπλήξουν, γιατί τίποτα δεν είναι σίγουρο και τίποτα σταθερό, γιατί η γη γυρίζει, γιατί μπαίνει καλοκαίρι, γιατί ο κόσμος συνεχίζει να ονειρεύεται, γιατί κάποιος σήμερα χαμογέλασε ενώ κάποιος άλλος έκλαψε, γιατί είδα μια πεταλούδα να ανοίγει τα φτερά της και έναν άνθρωπο να τη φυλακίζει.

13 σχόλια:

Tasis Plisis είπε...

Απιστευτη η τελευταια παραγραφος σου...

Epsilon είπε...

Καλημέρα, πολύ γλυκό το post σου..
Και γιατί πρέπει ντε και καλά να βρεις τις ισορροπίες σου? όχι μην τολμήσεις ούτε να τις ψάξεις, άλλωστε μόνο οι "ανισορρόποι" θα συγκινούνται πάντα με το πέταγμα μιας πεταλούδας.

oistros είπε...

Μείνε λογικά παράλογη!!
Το αντίθετο (παράλογα λογική) είναι ολέθριο.
Δυνατή η τελευταία παράγραφος :)

homelessMontresor είπε...

Ίσως θα σε ενδιέφερε να διαβάσεις το "Η συναισθηματική νοημοσύνη" του Daniel Goleman, εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.

Unknown είπε...

εγώ βρίσκω τους λογικούς φρικουλέ πάντως.Και στο κάτω κάτω,οι ψυχολόγοι τι να κάνουν,κλέφτες θα γίνουν;Συνέχισε έτσι κούκλα!

Jimbo είπε...

Όλο το ποστ σου κρύβει την δύναμη του στην τελευταία παράγραφο...

Εξέφρασες μέρος και δικών μου σκέψεων με καλύτερο τρόπο από ότι πιθανώς να το έκανα εγώ!

Mari-R1 είπε...

dcd..thanks πίστευα ότι μου βγήκε λίγο περίεργη
lena καλημέρα σε ορισμένες περιστάσεις όμως είναι αναγκαίες
οιστρο πολύ μου άρεσε αυτό το λογικά παράλογη, χα νομίζω ότι με αντιπροσωπεύει
μοντρεσορ: τώρα τελευταία έχω αγοράσει κάτι βιβλία ψυχολογίας θα το έχω στα υπόψην στην επόμενη φουρνιά, ευχαριστώ!
τσερυ, έχεις κι ένα ποιντ αλλά δε νομίζω ότι υπάρχει απόλυτα λογικός άνθρωπος

Mari-R1 είπε...

dimitri: o καθένας έχει τον τρόπο του να το περιγράψει και φυσικά δε συγκρίνονται, γιατί τα λόγια/λέξεις που χρησιμοποιούμε και το πως τις συνδυάζουμε αποτελούν την προσωπική μας ιδιαίτερη χροιά..

Ανώνυμος είπε...

Για να δουμε λοιπον ποσο καλες αμυνες εχεις...

Ξεκιναμε με μια απλη υβριστικη δηλωση, εστω οτι εισαι,

-------ΕΙΣΑΙ ΜΟΥΝΟΠΑΝΟ (ελληνιστι)!---------

Πως αντιμετωπιζεις τα συναισθηματα που νιωθεις, επι του προκειμενου;

Α. Το αφηνεις (και εισαι θεα)
Β. Το Απαντας (και εισαι ξενερουα)
Γ. Το σβηνεις (και εισαι φασιστ-βαιχ)
Δ. Το υπερκεραζεις σε νεο ποστ (και εχεις περασει το πρωτο τεστ*)


*Το παρον τεστ αποτελει μια πρωτοπορειακη, απλουστευμενη μεθοδο, comment-target-group© της on-line surveys, σε συνεργασια με την AnonymousApanthropousElectronicus©, βασισμενη σε σταθμισμενες μεθοδους αναλυσης συμπεριφορας. Αν ειστε επαγγελματιας και ενδιαφερεστε για περισσοτερες πληροφοριες, επικοινωνηστε μαζι μας στελνοντας e-mail στο onlinesurveys@izor.com η τηλεφωνηστε στο 6946 506 786.

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Kατι μου λεει οτι θελουμε ομαδικα διακοπες!!!

Λίτσα είπε...

Δεν ξέρω τι είναι "ισορροπημένο" τελικά. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, μια χαρά είσαι. Δηλ. πώς θα φανταζόσουν τον εαυτό σου ισορροπημένο, ας πούμε;

annouko είπε...

Εγώ θα συμφωνήσω με πρέζα!
Καλώς ή κακώς έχουμε όλα τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά και πότε είμαστε έτσι, ποτε αλλιώς.Δεν είναι καθόλου κακή η ανάλυση σου και συμφωνώ σε πολλά από αυτά που σκέφτεσαι.Το πιο σημαντικό για μένα είναι να παίρνεις απ'το οτιδήποτε.Να "εμκεταλλεύεσαι" θετικά το οτιδήποτε.Και δεν εχει να κάνει με την ισορροπία μέσα σου.Αυτά.

Mari-R1 είπε...

πρέζα εννοείται αλλά μπορεί να είναι διαρεκείας.μόνιμες?:p
λίτσα...τι να σου πω τι είναι ισορροπημένο αν ήξερα θα το επιδίωκα ίσως..
αννανία αυτό με τα θετικά πίστεψε με το παλεύω