Δευτέρα, Μαΐου 08, 2006

Φόροι και #@$#$%$%@^ τα νεύρα μου!

Είμαι νευριασμένη..ουφ! Το παραδέχομαι ότι είμαι άνθρωπος της τελευταίας στιγμής, αλλά πάντα τα καταφέρνω να τα φέρνω βόλτα και μέχρι στιγμής δε με έχει ζημιώσει κάπου η συγκεκριμένη ιδιότητά μου...Ίσα ίσα που απολαμβάνω την ηρεμία μου όσο μπορώ ώσπου να αγχωθώ όσο δεν πάει..

Μέσα σε αυτά της τελευταίας στιγμής συγκαταλέγεται και η φορολογική δήλωση, ίσως η μόνη κοινή ενέργεια όλονων μας..Είχα ξεχάσει τελείως να κοιτάξω μέχρι πότε πρέπεινα την υποβάλλω..Τελικά (πάλι καλά) το είδα την Τετάρτη ότι έχω διορία μέχρι αύριο (9 Μαίου) ...Πήγα ζήτησα από την εταιρεία μια βεβαίωση αποδοχών και ψάχνοντας στο web είδα ότι μπορώ να κάνω τη δήλωση μου ηλεκτρονικά..Γιατί να τρέχω λοιπόν? Έκανα μια εγγραφή και την άλλη μέρα είχα τους μαγικούς κωδικούς.. Η αλήθεια είναι όμως ότι επειδή από τη δουλειά μου είχαν κόψει και μια "λευκή" απόδειξη (δηλαδή εγώ λεφτά δεν είδα παρα μόνο μου πλήρωσαν τους φόρους που αναλογούσαν) κάθησα και άρχισα να μελετάω το μαγικό βιβλιαράκι των χρήσιμων οδηγιών ..μόνο που ξέχασαν να παραλείψουν ότι οι οδηγίες αυτές προορίζονται μόνο για τους λογιστές/κατέχοντες γνώση οικονομικών-λογιστικών όρων (ακόμα τα μπερδεύω αυτά τα 2)!

Αφού έστιψα πραγματικά το κεφάλι μου , νιώθωντας λίγο εως πολύ ηλίθια, κάνοντας τους γονείς να νιώσουν ότι ξαναζουν την προσχολική μου ηλικία , βομβαρδίζοντάς τους αυτή τη φορά με ερωτήματα που τις πιο πολλές φορές έμεναν αναπάντητα, κατέληξα σε μαθηματικές εξισώσεις που έβγαζαν ένα τρελό αποτέλεσμα - που έπρεπε να πληρώσω - και εντάξει σκέφτομαι κάποια λεφτά μου τα χει δώσει η εταιρεία (400 για την ακρίβεια) για να πληρώσω τον παραπάνω φόρο (λόγω της λευκής αποδείξεως) αλλά το υπόλοιπον??!!

Επείδη δεν έχω κάποιο άλλο εισόδημα, ούτε κάτι στο όνομά μου σκέφτομαι ότι δε θα πρεπε να πληρώσω κάτι σωστά? Κι εγώ με το χρήμα έχουμε μια πολύ καλή σχέση και με πιάνει μια δύσπνοια ένα κατιτίς στο άκουσμα του αποχωρισμού - χωρίς αιτία κιόλας..

Λέω αν το βάλω ηλεκτρονικά, θα μου βγάλει αμέσως το αποτέλεσμα που πρέπει να πληρώσω, επόμενως θα αποδειχθεί αν οι τρελοί μαθηματικοί υπολογισμοί μου ήταν σωστοί ..Με την ελπίδα να μην είναι, κάνω την υποβολή ηλεκτρονικά..Δε λέω ωραίο/εύκολο/γρήγορο σύστημα με μια έκπτωση 8 (ολόκληρα!) ευρώ επειδή την υπέβαλλες ηλεκτρονικά..αλλά με προβλημάτισε κάτι πριν πατήσω το τελικό οκ, μου βγάζει ένα είστε σίγουροι? Αν αποδειχθεί ότι κάνατε λάθος θα πρέπει να πάτε στην εφορία να ακύρωσετε/ξαναυποβάλλετε/τρέχα γύρευε.. Έτσι κι αλλιώς σκέφτομαι εγώ γράφω τα ποσά της βεβαίωσης αποδοχών..δεν έχω κάτι άλλο.. Και μου βγαίνει τελικά ένα ποσό 525 ευρώ..Ωραία λέω πλην τα 400 άρα 125 από τη δική μου τσέπη..

"Αλλά γιατι?"..μια αδιόρατη ακόμα ανησυχία

Πάω σήμερα στην εταιρεία, στο λογιστήριο, της λέω ότι μου ρθε να πληρώσω.. Α μου λεει μήπως είχες πάρει ένα επιπλέον επίδομα αδείας και bonus? Ναι.. Α γι αυτό το σύστημα υπολογίζει με βάση τους 14 μήνες και τελειώνει εκεί η κουβέντα..Σα να με καθησύχασε..αλλά στο πίσω μέρος το κονσερβοκούτι μου συνέχιζε να επεξεργάζεται τις πληροφορίες αυτές

"Ναι αλλά αν θυμάμαι καλά..χμμχμ"

Ερχόμενη σπίτι, ανατρέχω σε παλιά εκκαθαριστικά σημειώματα αποδοχών που μάζευα, και βλέπω ότι μου έχουν κρατήσει φόρο και για το επίδομα και για το bonus.Με μερικούς πρόχειρους υπολογισμούς/προσθέσεις βλέπω ότι ο φόρος που μου έχει παρακρατηθεί είναι παραπάνω από ότι μου είχαν γράψει στη βεβαίωση αποδοχών...κι αυτό γιατί το ηλίθιο σύστημα τους αντί να κάνει μια απλή πρόσθεση κάθεται και βγάζει για τους 14 μήνες...

Και να πληρώνω το κράτος εις διπλούν με κάνει κι εκνευρίζομαι!!

5 σχόλια:

zouri1 είπε...

ta bonus,εχουν διαφορετικες κρατησεις απο τον μισθο,ενω φορολογουνται αναλογα με τις συνολικες αποδοχες,σε ποια κλιμακα εισαι..

The Motorcycle boy είπε...

Αν δεν είναι στη συγκεντρωτική κατάσταση αποδοχών κρύβε τα βρε χαζή. Δεν κάνει διασταυρώσεις η εφορία όταν δεν είναι να δώσει χρήματα πίσω.
Υ.Γ.: Την Πέμπτη έρχεται η Λίτσα και θα συναντηθούμε όλοι μαζί γύρω στις 5. Είσαι μέσα;

Λίτσα είπε...

ΣΗΜΕΡΑ ΠΗΓΑ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ gamwthnkoinvniamou. Και πρέπει να ξαναπάω αύριο, γιατί θέλουν κι άλλα χαρτιά. Τέλος. Αν αύριο δεν γίνει η δουλειά, θα πάω σε λογιστή.
ΕΙΜΑΙ ΕΞΑΛΛΗ. ΘΕΛΩ Ν' ΑΛΛΑΞΩ ΧΩΡΑ ΤΩΡΑ!!!!

The Motorcycle boy είπε...

Εντάξει Λίτσα, μπορείς να έρθεις Αθήνα.

Mari-R1 είπε...

Λοιπόν Mboy και Λίτσα θέλω πολύ να γνωρίσω Λίτσα..αλλά πιο αργά δε γίνεται? Έχω πρόβα (όχι νυφικού αλλά χορού) τη Πέμπτη στις 5 :P Όσο για το κρύψιμο δε γίνεται φαίνονται:(